Genu

ژینو | روایتی متفاوت از هنر معماری

Genu

ژینو | روایتی متفاوت از هنر معماری

Genu

معماری داخلی به لحاظ معیارهای روانشناسی اهمیت بسیاری دارد. میزان امنیت، صمیمیت، شور و هیجان و آرامش موجود در یک فضا را می توان با راهکارهای مناسب تشدید یا تضعیف کرد. باید دانست که هر کدام از انسان ها دارای تعلقات ذهنی و روحی خاصی هستند که پاسخگویی به نیازهای آنها در معماری داخلی در اولویت قرار می گیرد.
ما قسمت اعظم وقت خود را در خانه میگذرانیم بنابراین راحتی خانه، زیبایی آن و تغییراتی که میخواهیم در آن ایجاد نماییم از دلمشغولی های اصلی خانواده ها است. ما به شما کمک میکنیم با کمترین هزینه خانه شما را بدلخواه شما درآوریم.

بایگانی

رنگ مدرن

پنجشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۰۶ ب.ظ

رنگ مدرن (کاربرد رنگ در معماری داخلی )





رنگهای را استفاده کتید که دوست دارید


کتابهای نمونه رنگ ، کتابهای طراحی داخلی وقواعدطراحی را کنار بگذارید .این راهنمائی رنگ با تردید میانه ای ندارد :مسیری است سریع از توصیه ، انگیزه ، وایده هایی برای افرادی که نیاز به هیجان وانرژی رنگهای درخشان وناب در طراحی داخلی دارند .رنگ وضعیت ذهن را باز می تاباند ، مسیری باستانی وتجریدی برای بیان عقیده وشیوه شخصی است . رنگهای روشن ودرخشان فراگیر ، انرژی دهنده ونشاط آور هستند .
قواعد و دکوراسیون محافظه کارانه را فراموش کنید وقدرت رنگ را وادار کنید تا برایتان اقدام کند .ازرنگ برای روحیه دادن ، پنهان کردن یا برجسته نمودن جزئیات معماری ، دگرگون ساختن اتاقهای ملالت بار و راهروهای دلگیر ، وافزودن عمق ،ارتفاع ، ونور به هر مکانی استفاده کنید .
بیامیزید ، هماهنگ سازید واز رنگهایی که دوست دارید لذت ببرید . اتاقهایتان را به
گونه ای ببینید که تاکنون ندیده اید .















آبیهای درخشان ، قرمزهای شاد ، بنفشهای جذاب ، زردهای تند ، سبزهای ملایم ، صورتی های خیلی روشن
ویژگیها :
چه رنگهایی با هم هماهنگ هستند :بهترین ترکیب برای تاثیرات دراماتیک .
نکات قابل توجه در مورد رنگ :انتخاب ، کاربرد ، وهر چیز ی که نیاز دارید درباره تغییردکوراسیون با هر طیف بخصوصی بدانید .
بازسازیهای سریع در هنگامی که رنگها اشتباه از آب در می آیند .


مقدمه
 
رنگ یکی از دشوارترین عناصر طراحی داخلی برای کسب مهارت است. کیست که از مواجهه با حجمی عظیم و به­ظاهر بی­پایان و نمادین از تکه­رنگها و نمونه­ی پارچه­های رنگ و وارنگ آشفته و دستپاچه نشود؟ در حال حاضر با تکنیکهای پیشرفته­ی رنگ­آمیزی، تغییرِ رنگِ تقریباً هر ماده­ای ممکن شده است، حتّا عمل ساده­ی خرید یک مخلوط کن برای آشپزخانه تبدیل به تمرینِ جور کردن رنگها شده است ــ باید آبی لاجوردی را انتخاب کنید یا قرمز گیلاسی، تا با آشپزخانه زرد روشنتان جور در بیآید. لحظه­ای تأمل کنید تا دریابید هر چند وقت یکبار رنگ در زندگی­مان تغییر می کند و رنگ روشن جذاب را روی هر چیزی خواهید دید، از صندلی روی چمن گرفته تا وسایل الکترونیک، از مخمل تا استیل، و از آشپزخانه تا اتومبیل. و اگر شما هم مثل من باشد از صحنه­ی دور ریختنِ همه­ی رنگهای خاکستری مایل به زرد روشن و سبز مایل به خاکستری خیلی هم خوشحال می­شوید و در عوض طرفدار پالتِ جسورانه­تر هستید، با این حال کمی هم نگران احتمالات بی پایان ترکیبهای رنگی جذاب هستید.
هرچند رنگهای درخشان ممکن است شهرت سوء داشته باشند، پالتی درخشان که از ترکیبِ دقیق آنها انتخاب شده می­تواند به­راستی فوق­العاده جلوه کند. این کتاب تمهیدات و توصیه­هایی که برای انتخاب رنگهای درخشان به آنها نیاز دارید را در اختیارتان قرار می­دهد؛ به شما انگیزه می­بخشد و بر شجاعت ذهنی­تان برای ساخت و آمیختِ رنگِ مورد نظرتان می­افزاید. بی­شک ترکیب کاملاً درست زرد با سبز سیر می­تواند تعادلی خوشایند در رنگ محسوب شود، اما همراه ساختنِ یک رنگ خنثا با یک خنثای دیگر اصلاً یک موفقیت محسوب نمی­شود. دکوراسیون با رنگهای درخشان مثل آشپزی با ادویه است ــ برای یافتن ترکیبی که واقعاً دوست دارید واقعاً نیاز به صرف وقت، پژوهش و حوصله دارید. در این صفحات، دستورالعمل ترکیب رنگ تند قرمز را برای به چالش کشاندن و وسوسه­ی شما در تبدیل رنگ به علامت مشخصه­ای برای شیوه­ی زیستنِ خودتان خواهید یافت.
وقتی آماده شدید تا شخصیت­تان را با رنگهای روشن هماهنگ سازید، همه­ی مجموعه­های­تان را با رنگهای تند کامل کنید، روحیه­ی خود را با رنگهای ملایم هماهنگ کنید ــ فکر خوبی است که قبل از بیرون دویدن و خرید قوطیهای مختلف رنگ، پیش خودتان لحظه­ای هم که شده مجسم کنید که رنگهایی که انتخاب کرده­اید قرار است بیانگر چه چیزی باشند. رنگ روشن جلب توجه می­کند، این کتاب توصیه­ای مهم برای­تان به همراه دارد: انتخاب رنگ شیوه­ای خصوصی است و هیچکس نمی­تواند کس دیگر را متقاعد کند که چه رنگهایی مناسب و چه رنگهایی نامناسب هستند. اگر قرمز باعث ایجاد قدرت در درون­تان می­شود، و اگر نارنجیِ آتشین و تند به نگاهتان لذت می­بخشد، مهم نیست که کسی بگوید این رنگها اتاق­تان را کوچک جلوه می­دهند، آنها را به کار بگیرید چون همه­شان به زعم ما رنگهای درخشانی هستند برای خانه­های مدرن.

 
نویسنده: سارا لینچ ترجمه : فرید عابدین شیرازی
  • ژینو

نظرات  (۱)

مطالب علی بود و مفید.انشالله موفق باشید و پایدار

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی